Nowa wersja aplikacji BikeService – kompletna przebudowa.

Obecny rok miał stać pod znakiem dużo większej promocji serwisów i skupieniem się nad działalnością w internecie. Z racji sporego doświadczenia i zaplecza technicznego chcieliśmy zrobić coś czego w sumie jeszcze w branży rowerowej nie było. Niemniej jednak na pewno do tego wrócimy.

Nadszedł czas na gruntowe przebudowanie aplikacji BikeService. Wynika to poniekąd z faktu, że tworzenie tego typu projektów obarczone jest sporą ilością błędów, ale też ciągłym poszukiwaniem właściwych rozwiązań. Po prawie czterech latach, technologia, która została wykorzystana do budowy obecnej wersji, po prostu trochę się zestarzała. 

Po wielu konsultacjach i przemyśleniach zdecydowaliśmy się postawić na coś co będzie dużo bardziej rozwojowe. Głównym celem przebudowy będą integracje. Jest ich całkiem sporo i na pewno wielu użytkowników odetchnie z ulgą. Zdecydowaliśmy się też wprowadzić logowanie. Niestety wiąże się to trochę z wymogami prawnymi i dostosowaniem aplikacji do zasad ogólnoeuropejskich.

W tym wpisie nie chcemy za dużo zdradzać, rozumiecie – konkurencja nie śpi, przedstawiamy więc ogólnie planowane zmiany.

Odświeżenie wyglądu – nie ma co ukrywać, że ekran główny z menu i w ogóle ekran startowy musiał już się trochę opatrzeć. Dlatego też, spróbujemy zaprojektować coś na miarę największych marek, które od samego wejścia dają efekt wow.

Wymogi prawne – tutaj właśnie pojawiają się małe schody. Chcielibyśmy, aby wszystkie dokumenty były wyświetlane w przyjazny sposób, ale z obowiązkiem ich akceptowania. Ponieważ aplikacja BikeService jest dość specyficzna i trochę podstawowych danych zbieramy, musimy też uwzględnić zgodę na przetwarzanie adresów np. na potrzeby transportu door-to-door.

Logowanie – pojawi się logowanie do konta. Nie jesteśmy zachwyceni takim rozwiązaniem, ale tą zmianę wymusił Apple, zmieniając swoją politykę developerską. Teraz każda aplikacja będzie musiała mieć możliwość logowania za pomocą konta Apple. Dla jednych wygodne i potrzebne, dla innych pewnie nie. W każdym razie jest to krok, który musi zostać wykonany, aby pozostać na tej dość ważnej platformie.

Historia napraw – mamy trochę informacji o naprawach, które możemy lepiej wyświetlać niż obecnie. Wiele osób dopytuje się np. o szczegóły naprawy, daty itp. rzeczy. Dlatego robimy ukłon w kierunku tych osób, które chcą mieć poszerzoną historię napraw i  (oraz) dodamy jeszcze kilka elementów.

Najczęściej wybierane usługi – chcemy dodać top 10 najczęściej wybieranych usług. Wiąże się to z tym, że duża część naszych użytkowników chce mieć od razu na pierwszych pozycjach to co jest najczęściej wybierane. I tutaj będziemy się posługiwać obszerną statystyką z systemu. Funkcjonalność dość prosta i na pewno ułatwi dokonywanie rezerwacji.

Transport – jest to bardzo ważny dla nas sektor, szczególnie na terenie Warszawy, zatem dodamy kilka informacji ułatwiających zrozumienie całego procesu odbioru. Ponieważ w 2016 roku nie wiedzieliśmy, że będziemy świadczyć taką usługę, to teksty dot. podsumowania procesu rezerwacji uległy lekkiemu przedawnieniu i zostaną zaktualizowane.

Zmiany w aplikacji wymuszają również sporo modyfikacji w systemie. Tutaj na pewno wielu mechaników będzie zadowolonych ze względu na to, że będziemy dodawali powiadomienia przypominające o terminie naprawy roweru. Ogólnie pojawi się sporo zmian z obsługą rezerwacji. Chcielibyśmy poprawić na pewno komunikację serwis-klient i formy powiadamiania. Ale to póki co jest w fazie projektowania. Część rzeczy mamy już zaprojektowanych i czekają tylko na realizację. 

Mamy nadzieję, że wiosną 2021 roku będziecie mogli korzystać z zupełnie nowej aplikacji, która przyniesie Wam korzyści. Jakie one będą dowiecie się na pewno odpowiednim czasie :)