Podsumowanie sezonu rowerowego 2019

  Sezon 2019 upłynął nam bardzo szybko. Wielu może powiedzieć, że sezon trwa cały rok, ale branża rowerowa w Polsce od zawsze była uzależniona od pory roku. Dla nas jednak czas jesienno-zimowy oznacza pracę nad systemem oraz poszerzaniem oferty. Czas zatem na małe podsumowanie tego co się działo od marca do października.



  W tym roku udało nam się zgodnie z planem uruchomić transport dooo-to-door na terenie Warszawy. Był to dość odważny krok patrząc na to jak do tematu regularnego serwisu podchodzą rowerzyści. Początkowo mieliśmy obawy czy barierą będzie oddanie roweru obcej osobie i zamówienie takiej usługi przez mało znaną jeszcze aplikację. Drugim ważnym czynnikiem, który mógł być problemem to ilość transportowanych rowerów dziennie. Niemniej jednak finalnie okazało się, że nasze obawy nie znalazły odzwierciedlenia w rzeczywistości. Od samego startu dostaliśmy wiele naprawdę miłych słów na temat tego co robimy, a także sporo wartościowych rekomendacji. Serwisy, które obsługujemy bardzo sobie chwalą usługę door-to-door oraz z chęcią oferują transport swoim klientom. Uruchomienie przewozu rowerów pozwoliło nam w znacznej mierze uatrakcyjnić aplikację BikeService oraz zwiększyć jej popularność. Doczekaliśmy się również stałych klientów, którzy czekali od dawna na takie rozwiązanie. Obecnie możemy zaliczyć 200 wykonanych transportów na terenie Warszawy i okolic.

  Drugim ważnym krokiem w naszej działalności było wyzwanie pt. transport rowerów na zawody. Cel był bardzo ambitny tj. 3-4 imprezy w miesiącu. Tutaj w przeciwieństwie do usługi door-to-door było znacznie trudniej osiągnąć zakładane rezultaty. W efekcie, w Polsce udało nam się obsłużyć 4 duże imprezy triathlonowe, na których również będziemy się skupiać w przyszłym roku. Wisienką na torcie całego przedsięwzięcia były dwa wyjazdy zagraniczne, które pozwoliły nam zdobyć ogrom doświadczenia i poznać nowe tereny. Odwiedziliśmy Francję, Niemcy, Austrię i Włochy. W sumie przejechaliśmy ponad 21 000 km z rowerami zarówno w Polsce jak i za granicą. 

  Dla systemu i aplikacji BikeService to jest trzeci pełny rok działalności. W tym roku nie było hucznego świętowania czy też akcji konkursowych. Wiąże się to przede wszystkim z nowoprzyjętą strategią całej firmy. Chcielibyśmy powrócić trochę do początku tworzenia całego projektu i zacząć bronić produkt swoją funkcjonalnością oraz wysoką jakością. Na pewno można stwierdzić, że jako firma przecieramy ścieżki z naszymi pomysłami na rodzimym rynku, dlatego też potrzebujemy jeszcze przynajmniej roku na dopracowanie wszystkich procesów do stanu kiedy projekt będzie gotowy na poważne promowanie w sieci i wyjście za granicę z pełną gamą swoich możliwości.

  Sumarycznie wszystkie działania dot. systemu i aplikacji zaowocowały rekordowym sezonem w ilości przyjętych napraw. Pomimo, że pogoda wiosną i latem była bardzo różna, to udało się przyjąć ponad 12 000 napraw od początku lutego do prawie końca października. W rezultacie mocno zbliżamy się do 33 000 napraw w ogóle.

  Oprócz transportu i części online naszej działalności nie możemy zapomnieć również o organizowanych Szosowych rundach z BikeService w każdy wtorek o 17:30 w Wilanowie. Zarówno termin jak i marka zakorzeniła się w głowach kolarzy, więc ilość uczestników była spora od początku sezonu. Wraz ze zbliżającym się wrześniem widać było dość dużą grupę stałych bywalców. Jednak o organizacji ustawek napiszemy osobny tekst, który niebawem będzie opublikowany.

  Jakie cele stawiamy sobie w przyszłym sezonie? Jak zawsze dość ambitne ;) Na pewno chcielibyśmy podjąć współpracę z dużą ilością nowych serwisów oraz utrzymać poziom współpracy z aktualnymi warsztatami. Dodatkowo już dzisiaj wiemy, że transport w Warszawie jak i na zawody będzie miał większy zasięg oraz więcej wyzwań. Oby tylko szczęście i zdrowie dopisywało!

Dziękujemy wszystkim za udany sezon i do zobaczenia na rowerze oraz przy odbiorze roweru! 

Instagram